Most Shared Posts

Γιατί η Black Friday Στην Ελλάδα Ήταν Μια Αποτυχία – Terry.gr (Video)

Published 8 months ago in Daily Blog , video , Μarketing - 0 Comments

Γιατί η Black Friday στην Ελλάδα ήταν μια αποτυχία; Γιατί γενικότερα το retail marketing στην Ελλάδα δεν είναι ανεβασμένο; Σε αυτό το άρθρο θα σου αναλύσω όλους τους λόγους που στην Ελλάδα ακόμα και η Black Friday ήταν μια κοροϊδία.

Λοιπόν γεια σας φίλοι μου! Είμαι ο Λευτέρης Χατζηϊερεμίας και διαβάζετε το Terry Daily. Το δικό μου blog. Ο δικός μου χώρος δημιουργικής έκφρασης! Αυτό σημαίνει ότι εδώ θα διαβάσεις τις προσωπικές μου ιδέες και προοπτικές σε θέματα που ενδιαφέρουν εμένα και μόνο εμένα! Αυτά γι’αυτό το διάστημα είναι το Μάρκετινγκ, η επιχειρηματικότητα, η προσωπική ανάπτυξη και αυτοβελτίωση, η φυσιολογία κ.α.

Στο σημερινό άρθρο θα μιλήσω λίγο για την παραπάνω μου δήλωση και για το βίντεο το οποίο δημοσίευσα και πήγε Viral. (Δεδομένου τις Εγγραφές στο κανάλι!)

Μέσα στο βίντεο αποκαλύπτω ουσιαστικά πως να ελέγξει κάποιος σωστά το καταναλωτικό κοινό. Επίσης έκανα τις προβλέψεις μου για τις εκπτώσεις της Black Friday στην Ελλάδα και μπορώ να πω πως είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί έπεσα μέσα. (Γι’αυτό και άλλωστε πήγε Viral νομίζω!)

Πάμε τώρα να αναλύσουμε τι ειπώθηκε στο βίντεο.

Γιατί η Black Friday Στην Ελλάδα Ήταν Μια Αποτυχία!

Συγγνώμη που θα σας χαλάσω την πιάτσα αλλά αποτύχατε! Επειδή πάντα εγώ τα λέω έξω από τα δόντια και δεν κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου σε ό,τι και αν κάνω σε αυτή τη ζωή, πρέπει να δηλώσω ότι αυτό το πράγμα που είδα ήταν η απόλυτη ξεφτίλα. Για να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάποια πραγματάκια..

Η βασική μου ερώτηση και απορία είναι αυτή:

Γιατί το retail marketing στην Ελλάδα είναι τόσο πίσω;

Σκέφτηκα κάποιους λόγους, καθώς χθες λόγο της Black Friday, προβληματίστηκα με αυτό και θέλω να σας τους παραθέσω εδώ στο Terry Daily. Θα δείτε με λογική συνεπαγωγή και έχοντας τεράστια ποσά γνώσης του πως γίνεται το σωστό μάρκετινγκ που θα το πάω και τα συμπεράσματα όπως πάντα δικά σας!

Το retail marketing στην Ελλάδα.

1. Ο βασικός λόγος που το retail marketing στην Ελλάδα είναι τόσο πίσω είναι η έλλειψη ανταγωνισμού.

Μα πως υπάρχει έλλειψη ανταγωνισμού θα μου πείτε τώρα. Αφού υπάρχουν σίγουρα 3-4 μεγάλες αλυσίδες – πολυεθνικές, ας πούμε στα προϊόντα τεχνολογίας για να μη μπερδευόμαστε. (Προφανώς και δε θα αναφέρω ονόματα.)

Συνεχίζω..

Το ότι υπάρχουν μεγάλες εταιρίες δε σημαίνει απαραίτητα πως υπάρχει και ομαλός ανταγωνισμός όμως!Προσωπικά θεωρώ πως υπάρχει τεράστια έλλειψη και θα σου πω παρακάτω τους δύο βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό κατά τη δική μου άποψη.

Τι κάνουν οι εταιρίες στην Ελλάδα :

α) Ή έχουν πολύ άχρηστα τμήματα μάρκετινγκ και απλά αντιγράφουν ο ένας τον άλλον προσπαθώντας στους τυφλούς να ηγηθεί ο μονόφθαλμος, β) ή συνεννοούνται μεταξύ τους για το πως θα κινηθούν κάθε φορά σε mastermind groups.

Οπότε ήρθα στο συμπέρασμα ότι ναι, η Ελλάδα χρειάζεται ανταγωνισμό για να προχωρήσει μπροστά. Το ερώτημα είναι το ποιος μπορεί να ανταγωνιστεί! Σίγουρα οι μικροί όχι. Στην Αμερική πάντως υπάρχει ένα καλό διαδικτυακό κατάστημα που έχει προϊόντα από το a έως το z.

Τι είναι το amazon.com;

Το amazon.com είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα που έχει ό,τι προϊόντα μπορείτε να φανταστείτε, στις καλύτερες τιμές της αγοράς. To όνομα amazon έχει μέσα του τα γράμματα a & z για να δηλώσει ακριβώς αυτό.

Εκτός Αμερικής έχει υποκαταστήματα σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Η Ελλάδα βέβαια είναι πάλι εκτός για κάποιο λόγο και είμαι σίγουρος ότι γι’αυτό φέρουν μερίδιο ευθύνης οι τελευταίες κυβερνήσεις.

Αν υπήρχε το amazon θα ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα διότι το amazon έχει ένα τελείως διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο που συμφέρει πολλούς, πιστέψτε με! Εκτός του ότι έχει μειωμένα πάγια έξοδα λόγο του ότι δε διαθέτει φυσικά καταστήματα, το άμαζον δίνει περίπου το 10% σε όσους κάνουν διαφήμιση και πώληση κάποιο από τα προϊόντα του.

Εφόσον λοιπόν έχει όλα τα προϊόντα, το άμαζον έτσι απλά μπαίνει σαν δούρειος ίππος μέσα σε όλες τις λίστες αυτών που ελέγχουν τη διακίνηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, και αυτοί είναι οι bloggers.

Οπότε αν υπήρχε το άμαζον θα βλέπατε πολλοί να προωθούν τα προϊόντα του. Έτσι θα υπήρχε περισσότερος ανταγωνισμός μιας και το κομμάτι της πίτας θα μίκραινε, οπότε θα έπεφταν και οι τιμές! Τόσο απλά..

2. Πολύ πιο απλά, δεν έχουν ιδέα από το πως γίνεται το μάρκετινγκ.

Ο δεύτερος λόγος αποτυχίας που η Black Friday απέτυχε στην Ελλάδα είναι γιατί πολύ πιο απλά οι άνθρωποι δε γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν.

Έχουν τη νοοτροπία του 1>0. Καλύτερα να κάνω κάτι για να μη φανώ ότι είμαι αδιάφορος παρά να μη κάνω τίποτα. Και ό,τι πιάσουμε!

Αίντε πάμε τα γίδια στο μαντρί! Αδιαφορία και μου θέλετε και μερίδιο αγοράς. Απαράδεχτοι!

Χάνετε ένα πολύ σημαντικό σημείο εδώ.

Με αυτές τις τακτικές αυτό που θέλετε να αποφύγετε, είναι αυτό που τελικά δεν αποφεύγετε. Σημαίνει πως είστε τελείως αδιάφοροι για το τι κάνει ο κλάδος σας σε παγκόσμιο επίπεδο γιατί πολύ απλά είστε τελείως αδιάφοροι.

Νομίζετε πως οι Έλληνες τρώνε κουτόχορτο και υποτιμάτε συνεχώς τις Ελληνικές διάνοιες, αλλά γνωρίζετε πολύ καλά πως κάποιοι Έλληνες είναι έτη φωτός πιο μπροστά από εσάς και τώρα με το ίντερνετ σιγά σιγά θα ανέβουν και άλλοι..

Όπως εξηγώ και στο βίντεο παραπάνω η Black Friday αλλά και το Cyber Monday που πολλοί δε γνωρίζουν, πραγματοποιούνται την τέταρτη εβδομάδα του Νοέμβρη μετά την ημέρα των Ευχαριστιών στην Αμερική, το λεγόμενο thanksgiving.

Ο σκοπός της Black Friday είναι ένας. Να προκαλέσει πανικό στον κόσμο με τις Πολύ Χαμηλές και Ειδικές Τιμές!

πως γίνεται το μάρκετινγκ - το retail marketing στην Ελλάδα

Στο βίντεο μίλησα για τα 2 mental triggers που χρησιμοποιούνται σωστά από τους marketers και τελικά ελέγχουν το καταναλωτικό κοινό ηθικά.

Εάν θα γινόταν σωστά, όπως γίνεται στο εξωτερικό, ναι θα θεωρούσα πως ο χειρισμός είναι ηθικός για τη συγκεκριμένη μέρα. Γιατί γίνεται και για το καλό του κοινού. Ο άλλος θα πάρει μια πολύ ειδική και ξεχωριστή τιμή που όμοιά της δε θα βρει ξανά και στο τέλος της μέρας αν δε γουστάρει δεν αγοράζει.

Στην Ελλάδα όμως υπήρξε παραπληροφόρηση. Οι διαφημίσεις ήταν πολύ hyped και misleading. “Πάρε τα γάντια του box και βάλε αθλητικά γιατί θα γίνει πανικός”, ¨Μόνο για σήμερα πολύ χαμηλές τιμές που αγγίζουν το 60%”.

Και ουσιαστικά 60% είχε ο κωδικός μόνο μιας οδοντόβουρτσας. Όλα τα σοβαρά προϊόντα είχαν βαριά 31%!

Εφόσον λοιπόν υπήρξε τόσο hype και παραπληροφόρηση, θα χαρακτηρίσω αυτή την καμπάνια αποτυχημένη και ανήθικη. Τελικά έδειξε πόσο αδιάφορες είναι κάποιες εταιρίες στην Ελλάδα.

3. Γιατί στην Ελλάδα δεν αγοράζουν πλέον οι άνθρωποι και έχουν πολύ stock εμπόρευμα.

Αυτό είναι το τρίτο και τελευταίο μου σημείο του γιατί απέτυχε η Black Friday στην Ελλάδα και το παραθέτω γιατί γνωρίζω ότι στο τέλος της μέρας οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν ακμάζουν. Θέλω λίγο να χρυσώσω το χάπι για τους επιχειρηματίες γιατί όντως τα πράγματα είναι πολύ μυστήρια στην Ελλάδα.

Οι επιχειρήσεις δεν πωλούν όσα πρέπει την κανονική περίοδο γιατί ο κόσμος δεν έχει πλέον τα χρήματα. Αυτό τους κάνει να φοβούνται όπως είναι φυσιολογικό και να διστάζουν να κάνουν το κάτι παραπάνω. Είναι λογικό να φοβούνται να μη μπουν μέσα γιατί ξέρουν ότι η αγορά είναι αδίστακτη και δύσκολη.

Μια επιχείρηση με πολλούς εργαζομένους, πολλά δάνεια, πολύ stock εμπόρευμα, να ξέρετε καλά ότι κινδυνεύει. Αυτό πάντα τη βάζει σε μια κατάσταση φόβου ειδικά σε συνδυασμό με την κακή πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα.

Το “κακή” ήταν επιεικώς.

Παρόλο δηλαδή που σήμερα τους έκραξα πολύ, από τη μία μεριά έχω ενσυναίσθηση και κατανοώ την κατάσταση και το ρίσκο.  Οπότε ως ένα σημείο δικαιολογώ την κατάσταση με το Black Friday.

Επίλογος

Όπως και να χει όμως, θεωρώ ειλικρινά ότι η Ελλάδα βρίσκεται πίσω σε μάρκετινγκ. Λίγοι έχουμε τη σωστή γνώση του πως πρέπει να γίνεται το σωστό μάρκετινγκ. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει κάποιος που να δείχνει το πως στα Ελληνικά.

Εκεί εντοπίζω εγώ το πρόβλημα σε πρώτο επίπεδο. Έλλειψη σωστής γνώσης δηλαδή.

Λοιπόν αυτό ήταν το άρθρο μου και πραγματικά ελπίζω να σας άρεσε!

Είμαι περίεργος να ακούσω τις απόψεις σας στα σχόλια από κάτω..

Αν σας άρεσε το άρθρο μου παρακαλώ πολύ να το κοινοποιήσετε! Με βοηθάει πραγματικά αυτό.. Να είστε καλά, θα τα πούμε στο επόμενο.

Λευτέρης Χατζηϊερεμίας aka The Marketing Guru!