Most Shared Posts

Πυλώνες Διαχείρισης του Άγχους – Πως να Ξεπεράσεις Τις Ανησυχίες Σου

Πυλώνες Διαχείρισης του Άγχους

Τι είναι οι πυλώνες διαχείρισης του άγχους και πως μπορούμε τελικά να ξεπεράσουμε τις ανησυχίες μας; Στο σημερινό μου άρθρο θα μιλήσω λίγο για το λεγόμενο stress management και θα δώσω κάποιες πρακτικές εφαρμογές που δουλεύουν.

Οι άνθρωποι του νέου κόσμου πάσχουν από στρες και άγχος και όσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότεροι μπαίνουν σε αυτές τις κοινωνικές ομάδες.

Το άγχος είναι μια πού δυσάρεστη εμπειρία και μπορεί να προκληθεί πολύ εύκολα στον κόσμο μας.

Αν είμαστε θυμωμένοι, αν φοβόμαστε, αν έχουμε νεύρα τότε οι πιθανότητες του να καλωσορίσουμε το άγχος αυξάνονται. Κάποιες φορές όμως το στρες μπορεί να λειτουργήσει και θετικά πάνω μας.

Σε αυτό το άρθρο όμως δε θα μιλήσω γι’αυτού του είδους το στρες, θα μιλήσω για το άγχος που όταν μας κυριεύει παγώνουμε και γινόμαστε νωθροί και αντιπαραγωγικοί.

Πάμε να εξετάσουμε κάποιες από τις κύριες αιτίες του άγχους σήμερα:

  1. Αλκοόλ
  2. Νικοτίνη
  3. Βρογχοδιασταλτικά (για άσθμα )
  4. Καφεΐνη
  5. Ααμφεταμίνες
  6. Κοκαΐνη
  7. Φάρμακα για το κρυολόγημα
  8. Φάρμακα για τον θυρεοειδή
  9. Χάπια διαίτης ( περιέχουν μεγάλες δόσεις καφείνης )
  10. Μαριχουάνα
  11. Έλλειψη βιταμίνης Β12

Γενικότερα κακής ποιότητας διατροφή είναι που μας βάζει στο δρόμο του να βιώσουμε άγχος στη ζωή. Όλα τα παραπάνω αν το καλοσκεφτείτε προέρχονται από την κακής ποιότητας διατροφή και γενικά κακό βιοτικό επίπεδο.

Επίσης έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που έχουν παραπάνω κιλά, έχουν και αυξημένα επίπεδα άγχους μέσα στις κοινωνικές ομάδες και σε παρέες. Έχω κάνει ένα πολύ σημαντικό άρθρο 3378 λέξεων και το έχω δημοσιεύσει εντελώς δωρεάν εδώ. Μπορείς να το διαβάσεις μετά αν θέλεις.

Εφόσον όλα αυτά ειπώθηκαν, θα μιλήσουμε για τους πυλώνες διαχείρισης του άγχους μας. Οι πυλώνες διαχείρησης του άγχους είναι ουστιαστικά οι τομείς στους οποίους μπορούμε να αναλάβουμε δράση ώστε να περιορίσουμε ή ακόμα και να εξαλείψουμε το άγχος μας.

Είναι τα κέντρα που έχουν άμεση συσχέτιση με το άγχος μας. Πάμε να δούμε ποιοι είναι αυτοί και τι μπορούμε να κάνουμε.

Πυλώνες Διαχείρισης του Άγχους

1. Η Στάση Μας

Η στάση μας είναι αυτή που καθορίζει την ποιότητα της ζωής μας γενικότερα σε όλα τα θέματα. Μπορούμε να έχουμε αρνητική στάση και άρα μη ποιοτική ζωή κατ’επέκταση, ή μπορούμε να υιοθετήσουμε μια στάση θελκτική ως προς την επιτυχία και να αυξήσουμε έτσι τις πιθανότες.

Η στάση άρα επηρεάζει την ποιότητα της ζωής μας. Το άγχος αντίστοιχα και αυτό επηρεάζει την ποιότητα της ζωής μας απλά με αρνητικό τρόπο. Αυτό που θέλω να σας πουλήσω στην ουσία είναι η ιδέα αλλαγής νοοτροπίας ως προς το τι σημαίνει καλή στάση ζωή.

“Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν σχέση εξάρτησης με το τι θεωρούν καλή ζωή.” – Terry Hatziieremias

Δεν έχουν καθήσει ποτέ να φιλοσοφήσουν το θέμα και έτσι η στάση τους είναι πτωχή!

Στις σχέσεις εξάρτησης όμως, όταν δε γίνεται το δικό μας τότε αποκτάμε νεύρα, θυμό και ακόμη και φοβίες σε κάποιες περιπτώσεις. Πιο πάνω στην αρχή του post μάθατε σε τι οδηγούν όλα αυτά ε; Σε άγχος!

Άρα αλλαγή στάσης ζωής. Για μένα αν ένας άνθρωπος καταφέρει και το δουλέψει σωστά αυτό τότε είναι για τα καλά στη διαδικασία της Προσωπικής του Ανάπτυξης. Ο τρόπος που μπορεί κάποιος να δουλέψει πάνω του σωστά είναι με μόρφωση και καλή πληροφορία, με αυτοπαρατήρηση και με στοχευμένη δράση.

2. Αυτοπαρατήρηση

Η αυτοπαρατήρηση είναι ένα πολύ σημαντικό concept για την προσωπική μεταμόρφωση ενός ατόμου. Όλα ξεκινούν από εκεί. Με τη διαδικασία της αυτοπαρατήρησης αποκτάμε το πρώτο επίπεδο αυτογνωσίας.

Τη στιγμή που βιώνουμε άγχος αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να πάμε σε έναν εξωτερικό χώρο και να αναπνεύσουμε. Έπειτα να αλογιστούμε γιατί έγινε αυτό;

Τι έγινε ακριβώς και μας έπιασε το άγχος. Η απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήματα δεν είναι εμφανής. Πολλές φορές προέρχεται από μια υποσυνείδητη πράξη μας. Μια πράξη στην οποία δεν έχουμε επίγνωση.

Όταν καθόμαστε με την ησυχία μας και αναλογιζόμαστε τη σωστή απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήματα τότε επιτυγχάνεται η διαδικασία της αυτοπαρατήρησης.

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα. Ας πούμε πως έχεις μια σημαντική δουλειά να τελειώσεις και να παραδώσεις ως αύριο το μεσημέρι στις δύο η ώρα και εσύ δεν την έχεις έτοιμη. Έρχεται το μεσημέρι, έχεις πιει καφέ, έχεις μιλήσει με όλους τους υπαλλήλους στην υπηρεσία που δουλεύεις και η αναφορά σου δεν είναι έτοιμη.

Σε πιάνει άγχος όπως είναι φυσιολογικό και προσπαθείς να ηρεμίσεις. Σκέφτεσαι να πάρεις παράταση αλλά το έχεις κάνει ήδη μια φορά μέσα στο μήνα. Περίπτωση που βλέπουμε πολύ συχνά στον επαγγελματικό κόσμο η παραπάνω.

Ποιο είναι το πρόβλημα αυτού του ανθρώπου;

Θεωρώ πως αρχικά έχει πρόβλημα με τη στάση ζωής του. Είναι ασυνάρτητος και δουλεύει χωρίς πρόγραμμα. Έχει επαναπαυθεί στη δουλειά του και στο μισθό του και είναι τελείως εκτός της προσωπικής ανάπτυξης. Αυτά σε γενικές γραμμές.

Ο άνθρωπος αυτός νομίζει πως είναι πολύ καλος και ικανός γι’αυτό και έχει αφήσει τη σημαντικότερη του δουλειά τελευταία.

Αυτά τα λάθη είναι πολύ κοινά στον κόσμο των αποτυχημένων. Ξέρετε πως δε χαρίζω ποτέ. Ένα τέτοιο άτομο είναι αποτυχημένο και αν δεν είναι αργά ή γρήγορα θα γίνει. Οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια εκεί και όλα αυτά ξεκινούν γιατί ποτέ δε μπήκε σε διαδικασία αυτοελέγχου και αυτοπαρατήρησης.

Η αυτογνωσία είναι αυτή που μπορεί να φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα στην πρόγνωση του άγχους και μόλις έμαθες έναν απλό τρόπο για να αποκτήσεις ένα πολύ μικρό ποσοστό της.

3. Σωματική Άσκηση

Κατά το βίωμα του άγχους ο εγκέφαλος εκκρίνει συγκεκριμένες ορμόνες όπως για παράδειγμα την κορτιζόλη.

Από μελέτες σχετικές με την υψηλή επίδοση των ανθρώπων γνωρίζουμε πως οι πράξεις μας επηρεάζουν τις ορμόνες που εκκρίνει ο εγκέφαλος. Αυτό σημαίνει πως από πλευρά βιολογίας εάν έχεις άγχος τότε οι πράξεις σου είναι υπαίτιες.

Για να στο πω πιο απλά..

Θες να μην έχεις άγχος; Φαντάζομαι να απάντησες ναι. Έχεις διαβάσει ως εδώ μη το χαλάς τώρα!

Αν θες λοιπόν να μην έχεις άγχος και στρες τότε φρόντισε να αντικαταστήσεις τις πράξεις που σε έφεραν σε αυτήν την κατάσταση. Θα τις αντακαταστήσεις με σωματική άσκηση που εγγυημένα βοηθά στην έκκριση σεροτονίνης.

Σεροτονίνη είναι η ορμόνη της χαράς για να το πούμε πιο λαικά.

Αν είσαι αρχάριος σχετικά με τη σωματική άσκηση ή αν έχεις να κάνεις πολύ καιρό διάβασε αυτό.

Επίλογος

Αυτά που κάνουμε μας επηρεάζουν. Αν αλλάξουμε αυτά που κάνουμε τότε θα αποκτήσουμε καλύτερα αποτελέσματα. Για να γίνει αυτό σωστά πρέπει να προηγηθεί η σωστή γνώση και η σωστή πληροφόρηση.

Θεωρώ πως κάθε μέρα ανεβάζω ποιοτικό περιεχόμενο που θα σε βοηθήσει σε αυτή σου την προσπάθεια. Έχω βάλει στόχο να βοηθήσω μέσα από τα άρθρα μου, τα βίντεο μου και τα προγράμματα μου τα άτομα που θέλουν να βοηθηθούν.

Αν θέλεις να παίρνεις κάθε μέρα δωρεάν το περιεχόμενο μου βάλε τα στοιχεία σου στη φόρμα παρακάτω! Επίσης αν σου άρεσε το άρθρο μου παρακαλώ κάντο κοινοποίηση στους φίλους στο facebook.

Τέλος ό,τι απορία και αν έχεις θα χαρώ να τη δω από κάτω στα σχόλια!

Αυτά για σήμερα θα τα πούμε στο αυριανό,

Λευτέρης Χατζηιερεμίας