Most Shared Posts

Τα Οφέλη του Διαλογισμού – Διαλογισμός και Υγεία (Infographic)

Published last year in ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ - 2 Comments
dialogismos kai igia

Ποια είναι τα οφέλη του διαλογισμού στην υγεία μας;

Πόσο μπορεί να βοηθήσει ο διαλογισμός στην υγεία μας; Ποια είναι τα οφέλη του διαλογισμού και γιατί πρέπει όλοι μας να μπαίνουμε σε τέτοια διαδικασία;

‘Εβλεπα ένα βίντεο σήμερα το πρωί, ο τίτλος του ήταν διαλογισμός και ποιότητα ζωής, με έναν πνευματικό άνθρωπο που αρχίζω και συμπαθώ ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.

Αποφάσισα λοιπόν, να μοιραστώ το βίντεο στη σελίδα μου στο Facebook. Όπως είναι φυσιολογίκο το βίντεο έπεσε πάνω σε αρκετά μάτια, ένα από αυτά ήταν και της αδελφής μου η οποία μου λέει. Tι είναι ακριβώς αυτός ο άνθρωπος και γιατί τα λέει αυτά, δεν μου αρέσε!

Επειδή σε γενικές γραμμές είμαι περίεργος πάντα με το να μαθαίνω τα ασυνείδητα πρότυπα που παρακινούν τέτοιου είδους αποφάσεις τη ρώτησα. Γιατί δε σου άρεσε; Μην κρίνεις από την εμφάνιση, είδες βασικά το βίντεο;

Αυτήν την ερώτηση την έκανα για να ξεκαθαρίσουμε ότι η εμφάνιση (και η ηλικία να προσθέσω εγώ) μπροστά στην ποιότητα του περιεχομένου περισσεύει. Εφόσον λοιπόν ξεκαθαρίστηκε αυτό, συνεχίζοντας τη συζήτηση, κατάλαβα ότι δεν της άρεσε γιατί δεν κατάλαβε το πλαίσιο της ιστορίας του βίντεο. Γενικότερα δεν είχε συνειδητοποιήσει τα οφέλη του διαλογισμού και την ακριβή διαφορά με τη γιόγκα.

Διαλογισμός και Υγεία

Για όσους δε γνωρίζουν θα δώσω τον ορισμό του πως καταλαβαίνω εγώ τη λέξη αυτήν.

Διαλογισμός είναι μια κατάσταση στην οποία κάποιος έρχεται αν πολύ απλά καταφέρει και μείνει αρκετή ώρα σε καθιστή ή οκλαδόν θέση, ακίνητος, με όρθια τη σπονδυλική στήλη (είναι σημαντικό αυτό) με κλειστά τα μάτια.

Γιόγκα είναι ένα είδος πρακτικής, σωματικής άσκησης που προέρχεται από την αρχαία Ινδία. Έχει πολύ καλά αποτελέσματα στη ψυχολογία μας και συνδέει το σώμα με τη ψυχή. Η γιόγκα είναι στην ουσία σειρά ασκήσεων που στόχο έχει να συνδέσει το νου με το σώμα, ενώ διαλογισμός είναι απλά μια συγκεκριμένη στάση. Κάποιοι θεωρούν πως είναι κατάσταση.

Πίσω στην ιστορία μας.

Έπειτα ρώτησα αν κάνει ποτέ διαλογισμό και μου είπε ότι προσπάθησε αλλά δεν τα κατάφερε! Μα πως είναι δυνατόν κάποιος να μη μπορεί να καταφέρει να καθήσει μόνος του με τον εαυτό του για μισή ή μία ώρα! Μου φάνηκε αξιοπερίεργο.

Γνωρίζω πολύ καλά ότι λιγότερο από το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει κάνει συνειδητά κάτι τέτοιο. Να καθήσει δηλαδή έστω και για 2 ώρες κάνοντας διαλογισμό ή και γιόγκα. Παρόλαυτα, ακόμα μου φαίνεται περίεργο το πως μπορεί κάποιος να αποτύχει σε μια τέτοια διαδικασία και θέλω να εμβαθύνω εδώ μαζί σας..

“Πιστεύω πως οι άνθρωποι, είμαστε πολυάσχολοι με το τίποτα.” – Terry Hatziieremias

Σκεφτείτε το λίγο αυτό, κάθε μέρα ξυπνάμε κάνοντας κάποιες ασυνείδητες πράξεις, που τις περισσότερες φορές δεν εξυπηρετούν τη φυσιολογία μας. Μετά, πρέπει να πάμε στις δουλειές μας και εκεί, κάνουμε συγκεκριμένες εργασίες για τα μάτια του κόσμου.

Στην κυριολεξία..

Περιμένουμε να μπει κανένας άνθρωπος στα μαγαζιά μας, ώστε να του πουλήσουμε κάτι ή αντίστοιχα να περάσει η ώρα για να πάρουμε το μεροκάματο. Και στις δύο περιπτώσεις δουεύουμε για να μπορέσουμε να πληρώσουμε τους δυσβάσταχτους τόκους που μας βάζουν οι δανειστές μας.

Πως σας φαίνεται αυτό για ζωή;

Μήπως έχετε κοινούς τόπους με το παραπάνω παράδειγμα; Αν ναι ξέρω ότι πεθαίνετε να μάθετε τι έχω να προτείνω παρακάτω. (Αν όχι χαίρομαι υπερβολικά για εσάς αλλά αυτό το blog post δεν είναι κατάλληλο! ευχαριστώ που διαβάσατε ως εδώ!)

Θα σας κάνω μια ερώτηση, που νομίζετε ότι οδηγεί μια τέτοια ζωή;

Με μαθηματική ακρίβεια μια τέτοια ζωή οδηγεί στη δυστυχία και την αποτυχία. Να μη γίνω δραματικός και πω στο γρήγορο θάνατο.

Συγκεκριμένα, ένας άνθρωπος που κάνει κάτι που δεν αγαπάει μόνο και μόνο για να επιβιώσει, σύντομα κάποια στιγμή θα αναλογιστεί που πάει η κατάσταση. Ως φυσικό επακόλουθο θα συνειδητοποιήσει ότι δε βγάζει πουθενά.

Είναι μονόδρομος..

Κι όμως συνεχίζουμε και πιέζουμε τον εαυτό μας γιατί έχουμε υποχρεώσεις. Ξέρω άτομα που έχουν τόσα πολλά προβλήματα στο μυαλό τους, που δε θέλουν να καθήσουν μόνοι τους με τον εαυτό τους για να μην τα σκεφτούν!

Με αυτές τις συμπεριφορές όμως δηλητηράζουμε το σώμα μας.

Αν δεν το γνωρίζατε, τώρα τελευταία, είναι της μόδας οι ψυχοσωματικές παθήσεις. Αρρώστιες οι οποίες εμφανίζονται στη φυσιολογία μας προερχόμενες από τη ψυχολογίας μας.

Θα δείτε σε λίγα χρόνια πόσο της μόδας θα γίνει κάτι τέτοιο..

ψυχοσωματικές παθήσεις

Όταν γίνεται αυτό, ο άνθρωπος δεν είναι σε θέση να πάει για δουλεία. Έχει αυξημένα επίπεδα άγχους. Αρχίζει και επικεντρώνεται αποκλειστικά στο πρόβλημα και όχι στη λύση του και κατ’επέκταση χάνει τη διαύγεια σκέψης του.

Σε δύο παραγράφους σας περιέργραψα τη ζωή του 60% με 70% των Ελλήνων..

Το μεγάλο όμως ερώτημα είναι τι πρέπει να γίνει ώστε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Θα σου δώσω σήμερα ένα υπερβολικά απλό σύστημα τριών σημείων..

ΒΗΜΑ 1: Βρες την αποστολή σου και αφιερώσου

Δε μπορώ να περιγράψω τη σημαντικότητα αυτού του βήματος. Για την ακρίβεια δε μπορώ να διανοηθώ μια ζωή χώρις όνειρα και στόχους.

Αν δεν έχεις όνειρα τότε έχεις πολύ χαμηλά στάνταρ. Θεωρείς υποσυνείδητα ότι δεν αξίζεις κάτι τέτοιο αλλά δεν είναι έτσι! Όλοι μας έχουμε δικαίωμα στα όνειρα και το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι είναι δωρεάν! Είναι το μόνο πράγμα που αν το κάνεις δε θα σου κοστίσει τίποτα και μάλιστα μπορεί να σου δώσει τεράστια ανταμοιβή πίσω σε αντάλλαγμα! Βάλε όνειρα..

“Οι άνθρωποι που δεν έχουν στόχους και όνειρα, χάνουν το δρόμο τους.”

Γιατί άρα δεν θέτουν όνειρα και στόχους οι άνθρωποι ρωτάς;

Γιατί έχουν πολύ κακή ψυχολογία. Έχουν χαμηλό self-esteem. Χαμηλή αυτοπεποίθηση. ( Έχω κάνει ένα άρθρο για την αυτοπεποίθηση μπορείς να το διαβάσεις εδώ. )

Θέλω πολύ να συνειδητοποιήσεις πως αυτό σου κοστίζει. Αν τώρα που διαβάζεις αυτό το άρθρο δεν έχεις κάποιο στόχο ή ακόμα καλύτερα ένα όνειρο, σου κοστίζει!

Το κακό είναι ότι εδώ δε μιλάμε για χρήματα ή για στραγάλια..

Εδώ μιλάμε για τη ζωή μας! Το τίμημα είναι μεγάλο! Βάλε όνειρα και στόχους..

βάλε όνειρα

ΒΗΜΑ 2: ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ, Διαλογισμός, διαλογισμός.

Στο τέλος της μέρας οι σκέψεις μας είναι αυτές που θα προξενίσουν το αποτέλεσμα, είτε αυτά είναι καλά είτε όχι. Έχω ξαναπει πολλές φορές ότι:

“Η ποιότητα αυτών που σκεπτόμαστε επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας.” – Terry Hatziieremias

Αν υπήρχε όμως κάποιος τρόπος να ελέγξουμε αυτά που σκεπτόμαστε; Αν υπήρχε τρόπος να έχουμε μόνο θετικές σκέψεις; Μη σας φαίνετε παράξενο αυτό που λέω τώρα γιατί στον Ανατολικό κόσμο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο. Βασικά για να πούμε και την αλήθεια είναι μέρος της θρησκείας τους.

Μιλώ για το διαλογισμό.

Ενδεικτικά θα δώσω παρακάτω κάποια από τα οφέλη του διαλογισμού:

  1. 60% Μείωση σε εθισμούς. Έρευνα που έγινε έδειξε ότι οι καπνιστές μείωσαν κατά 60% τον εθισμό τους και μάλιστα με πολύ λίγο προσπάθεια.
  2. 64% Καλύτερη ακοή. Μετά από μόλις δεκαπεντάλεπτη συνεδρεία διαλογισμού μαθητές μουσικού σχολείου δηλώσαν ότι ακούγαν καλύτερα.
  3. 50% Συμπάθεια. Σε έρευνα του Harvard βρήκαν ότι ο διαλογισμός βοηθά τα άτομα να έρθουν σε μια κατάσταση συμπάθειας προς τον πλησίον κατά μέσο όρο 50%.
  4. Μειώνει την αρτηριακή πίεση.
  5. Μειώνει το άγχος.
  6. Αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.

Έχει και άλλα πολλά! Αυτά είναι μόνο λίγα από τα οφέλη του.

Υπάρχουν πάρα πολλές ομιλίες στο YouTube για το θέμα αυτό απλά είναι στα αγγλικά. Πατήστε the science behind meditation και θα βγει άκρη!

Έχω κάνει και ένα infographic που ελπίζω να κατεβάσεις και να παρακολουθήσεις, ώστε να εντάξεις και εσύ ομαλά την πρακτική αυτήν στο πρόγραμμα σου.

Διαλογισμός εικόνα

Infographic: Τα Οφέλη του Διαλογισμού by terry.gr

ΒΗΜΑ 3: Γράφε στο τέλος της μέρας 3 πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμον!

Αυτή η πολύ απλή άσκηση θα σε κάνει να ανέβεις επίπεδα συνείδησης. Είναι αναμφισβήτητα μια από τις πιο απλές ασκήσεις που θα φέρει δραματικά αποτελέσματα στον τρόπο που σκέπτεσαι. Αν την κάνεις σωστά θα σε κάνει να συνειδητοποιήσεις ότι τελικά η ζωή δεν είναι και τόσο άσχημη όσο νομίζεις ότι είναι!

Δε θα πω περισσότερα γιατί πραγματικά θέλω να πας κάτω στα σχόλια και να μου γράψεις τα αποτελέσματα σου..

Η συζήτηση θέλω να συνεχιστεί εκεί. Αν είσαι ένας από τους λίγους και κάνεις διαλογισμό, τότε μοιράσου μαζί μας την εμπειρία σου και πως εξέλιξες τη ζωή σου!

Ευχαριστώ που διάβασες το σημερινό μου blog post, μη ξεχάσεις να κάνεις κοινοποίηση αν πραγματικά σου άρεσε. Είναι ο μόνος τρόπος να με βοηθήσεις αυτό! : )

Τέλος θα σου πρότεινα να γραφτείς στη λίστα μου με το email σου ώστε να παίρνεις κάθε πρώι στις 7 το άρθρο που έγραψα την προηγούμενη μέρα! Είναι εντελώς δωρεάν και η ποιότητα του περιεχομένου μου είναι εφάμιλλη με του σημερινού άρθρου! Θα σου αρέσει.. Γράψου συμπληρώνοντας τη φόρμα από κάτω..

Θα τα πούμε στο επόμενο,

Λευτέρης Χατζηιερεμίας aka the Meditation Master.

οφέλη του διαλογισμού

  • Harry Valsamidis

    Θα ξεκινήσω την κουβέντα σ αυτό το τόπικ μιας και τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχω μπει στην διαδικασία του “Διαλογισμού” όπως το αποκαλείς Terry ή των ασκήσεων αναπνοών όπως θέλω να το αποκαλώ εγώ.

    1)Στην αρχή δεν μπορούσα να καθίσω σε σε σωστή θέση πάνω από 5 λεπτά διότι πονούσαν όλοι η μυς της πλάτης μου καθώς για πρώτη φορά μετά από χρόνια έπρεπε να πάρω σωστή θέση σώματος.

    2)Κατάλαβα μετά από μερικές προσπάθειες ότι δεν μπορώ να πάρω σωστή ολοκληρωμένη ανάσα και ότι ανέπνεα από την κοιλιά. Μετά από μερικές μέρες κατάφερα να μάθω να αναπνέω από το διάφραγμα πράγμα που είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

    3)Τα 5 λεπτά έγιναν 10 μετά 15 κ κατάφερα σήμερα να κάθομαι σε σωστή θέση 40 λεπτά. Οπότε σίγουρα όσο το δουλεύουμε αυτό θα βελτιώνεται.

    4)Σίγουρα δεν κατάφερα να αιωρούμαι,ούτε να έχω 6η αίσθηση,αλλά κατάφερα μετά από κάθε προσπάθεια να νιώθω ήρεμος,να έχει φύγει το στρες του πρωινού ξεκινήματος της ημέρας μου και να έχω βάλει μια τάξη στην καθημερινότητά μου καθώς κατά την διάρκεια της άσκησης σκέφτομαι την ημέρα μου και πως θέλω να εξελιχθεί (αυτή είναι η δική μου προσέγγιση).

    5)Πολύ βασικό το μέρος που θα κάνεις την άσκηση να είναι ήσυχο χωρίς εξωτερικές παρεμβολές ( εγώ χρησιμοποιώ μουσική).

    6)Για μένα μετά από δοκιμές,ο κατάλληλος χρόνος είναι 10-15 λεπτά το πρωί και μερικές φορές 10-15 λεπτά το βράδυ πριν τον ύπνο για ρυθμίσω τον οργανισμό μου.

    Θα κλείσω λέγοντας ότι και εγώ στην αρχή ήμουν πολύ διστακτικός με όλη αυτή την διαδικασία,αλλά στο τέλος άξιζε και με το παραπάνω! Δεν κοστίζει τίποτα και μπορεί ο καθένας να ξεκινήσει με 5 λεπτά μόνος του με απλές ανάσες σε ένα ήρεμο μέρος.Δοκιμάστε το! 🙂

    Υ.Γ: Για τις ασκήσεις αναπνοών καθώς και για μερικές ακόμα συνήθειες που θα αναβαθμίσουν σώμα και μυαλό έχω γράψει αυτό το άρθρο http://strongball.wixsite.com/strongball/single-post/2016/1/10/5-%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%A0%CE%BF%CF%85-%CE%98%CE%B1-%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%AF%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%A4%CE%BF-%CE%A3%CF%8E%CE%BC%CE%B1-%CE%A3%CE%BF%CF%85 για όποιον ενδιαφέρεται.

    http://strongball.wixsite.com/strongball
    https://www.facebook.com/STRONGBALL.GR/
    https://www.youtube.com/channel/UCXR29KVzSzoci-pgZQsodVg

    • 40 λεπτά;;;;; Τρελό! Έχω φτάσει μέχρι τα 30 και μετά άρχισα να χάνω τη συγκέντρωση μου επειδή πονούσε το σώμα!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το πολύτιμο σχόλιο που έκανες! Ελπίζω σιγά σιγά όλοι μας να μπορέσουμε να φτάσουμε μετά από καιρό το δικό σου επίπεδο.